Oldalak

2012. február 17., péntek

2012-02-17 Péntek
Sok-sok trécsi

Bulcsú tett egy vicces megjegyzést a tegnapelőtti bejegyzésemhez, firtatva, hogy mit is jelent a vérválasztás. Becsülettel megvallom eddig nem izgatott részleteiben a dolog, de most utána olvastam itt. A lényeg, hogy tőlem vért vesznek, megállapítják a vércsoportomat. Szűrnek ellenanyagokat a véremből, hogy lássák mit nem fogadhatok, és az ezek alapján kiválasztott tényleges vérmintákkal keresztellenőrzést végeznek, hogy a vérem ne támadja-e meg a kiválasztott vér vérsejtjeit. A haematológiai betegekre (én ilyen vagyok) még két vizsgálatot végeznek Rh-fenotípusra és Kell antigénekre. Most már megértettem ezáltal azt is, hogy miért kell minden transzfúzió előtt vért venni tőlem. Szóval most mindannyian okosabbak lettünk.
Az egész célja az, hogy ne patkoljak el a transzfúziótól, és ezt a célt a magam részéről becsülni tudom.

Egyébként a Bulcsú által felsoroltak közül leginkább a vérbő hentesgyerek tűnt szimpatikusnak, abban várhatóan van kraft! :-)

Ha már ilyen orvosi dolgokról kezdtem az elején írni, akkor ide illik mai diskurzusom a doktornővel a jövő hétfői csontvelő-vizsgálatról. Szóval a kérdésem az volt, hogy pontosan mi is ennek a célja, mit várunk tőle és mit is befolyásol az eredménye. A válasz tükrében tisztelettel jelentem, hogy részlegesen megvilágosodtam. A válasz az volt, hogy bár egyelőre nem látunk a vérben sejteket (közben délután kaptam a hírt, hogy örvendetes szaporodást látott a mai mintámban a fehérvérsejtekben és a trombocitákban is), de a cél az volna, hogy tisztázzuk, hogy a csontvelőben (ahol azok a gyárak vannak, akik termelik ezeket a vérsejteket) milyen termelés folyik, javul-e a helyzet. Azt is elmondta, hogy ennek eredménye fontos lesz az előrehaladásom kiértékelése érdekében és hogy a második ciklus végrehajtását ez nem befolyásolja.

Az éjjelt hamar átvészeltem. Tegnap este még párásítottam a szobát (vizet forgattam a tejforralóban), mert Csirke panaszkodott, hogy nagyon száraz itt a levegő. Talán a pára hatására (én most erre fogom, de majd meglátjuk), de egyben átaludtam az éjszakát. Nem ébredtem fel éjjel, és reggel sem éreztem a számat kiszáradtnak. Szóval eddig pozitív hatásai vannak a párásításnak, de rákérdezek a doktornőnél is, hogy szükségszerű-e hogy száraz legyen a szoba levegője?

A másik nagy pozitívom a számhoz kötődik. Talán a cserszömörcés szájöblögetőnek köszönhető, vagy inkább a Caphosol mostanra érte le hatását, de a legtöbb kelés, seb és vérző terület visszahúzódott és rendeződött a számban. Ez nem azt jelenti, hogy most már nincs belőlük, mert ahogy észreveszem naponta keletkeznek újak, de ezeket az alkalmazott szájhigiéniás cuccok (sorrendben: fogmosás Lacaluttal, szájöblítés gombaölővel, szájöblítés cserszömörcével és végül Caphosol) minden esetben visszaszorítják. Szóval mindig kicsi fáj a képem, de nem vészesen.
Egyelőre nem kiabálom el a dolgot és nem álltam vissza pépes étrendről, mert szeretném látni, hogy tartósan is fennáll ez az örvendetes helyzet és nem omlik össze megint a szájháztartásom rejtélyes okokból. De az előjelek mindenképpen biztatóak.

A nap is nagyon jól telt. Ma Papa csatlakozott hozzám délelőtt és itt volt egészen ötig. Közben megjelent Ági is, de nem sokat maradt, mert fáradt volt. Ötkor befutott Czangi a Telekomból. Este pedig Ruminit halgattam és ... és ... és BESZÉLGETTEM A FIAIMMAL!

Szép sorban. Papával szerintem éltemben nem beszélgettünk ennyit, mint ma. Egészen egyszerűen kimaradt a társasjátékozás, mert azt akkor akartam bevetni, ha esetleg kifogy a téma, hogy jól eltöltsük az időt. Hát nem volt rá szükség. Volt téma bőven. Minden ami szóba jöhet. A kölykök, a nevelés, a gondok, a ház körüli teendők, mama viszontagságai a kulcselhagyásokkal, stb. Ágis is csatlakozott egy időre, vele meg természetesen az ügyelet, meg a suli voltak a fő témák. Szóval jókat trécseltem velük és így a nap gyorsan telt. Délután még egy picit aludtam is mert már nagyon kimerültem a sok odafigyeléstől.

Ötkor jött Czangit, órát lehetett volna igazítani hozzá. Ő hozta korábban a Faludy kötetet, amivel annyi sok órát töltöttem és sok érdekeset olvastam. Most hozott hozzá folytatást meg még egy másik könyvet, majd idővel rájuk is sort kerítek, de most a könnyedebb olvasmányokra koncentrálok.
Aktuálisan a Kemény Üzlet című művet olvasom, ami egy orvoslátogató munkakerülésének viszontagságait meséli el a Pfizernél. Faludyval összehasonlításban ez egy jóval súlytalanabb alkotás. Ha Faludy-mű egy félig átsült bífsztek, ami tartalmas, de időt és fáradságot igényel az elfogyasztása, akkor ez a könyv inkább egy szelet fornetti, ami jó ízt hagy magad után, de hamar túlesel rajta.

Este aztán szkájpoltam az otthoni csapattal. A felállás most azért volt más, mert nem a dolgozószobai nagy gépről társalogtam velem, hanem a nappaliból Csirke laptopjáról. Ez sokkal jobban sikerült így, ezért szeretném így megtartani. Mivel a gép így a kölykök szintjén, az ő közelükben van, sokkal inkább tudtam velük így beszélgetni, mint eddig bárhogyan a szkájpon. Szóba álltak velem, kérdezgettek, kérdezgettem én is. Zéti nagyon édes és fejlett a szókincse, jól kommunikál. Kezd igazi nagyfiú lenni. Remélem holnap is tudok beszélgetni velük, mert eddig mindig csak másodkézből kaptam infókat róluk, velük nem tudtam közvetlenül társalogni. Nem mondtak semmi eget verő újdonságot, de jó őket közvetlenül hallani.

Na jó, legyetek jók és kommentezzétek bátran a blogot, hadd kapjak visszajelzést a művemről. Ne csak dícsérd meg :-), hanem adj visszajelzést, hogy mi tetszik és min lehetne esetleg változtatni. Ha van olyan szó vagy téma, amit nem értesz tisztán: kérdezz rá, és akkor mindannyian tanulunk, mint most a vérválasztásnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése