Oldalak

2012. február 9., csütörtök

2012-02-09 Csütörtök
Megint egy kerek nap

Mostanában rászoktam arra, hogy háromnegyed ötkor ébren várom a nővérkét, hogy vért vegyen és antibit adjon, meg arra is hogy ez után ne tudja közvetlen visszaaludni. Cserében legalább addig egyhuzamban alszom (7 órát). Azért is lehetetlen utána visszaaludni, mert 6-kor ürítik a külső kukákat, amihez végigmennek a folyosón egy krumplis szekér méretű kocsival és úgyis felzavarják az embert.

Így volt ez ma is. Utána megnéztem egy jó kis sci-fi-t (Androméda törzs), mire eljutottunk a világ megmentéséig, már felkelt a nap és kezdhettem a reggelit. Ez zsömle volt vajjal, téliszalámival és zöldségekkel. Finom volt és jól esett.

Kicsivel később jött egy dietetikus hölgy (ekkorra szerencsére Csirke is megérkezett) és részletes útmutatásokat adott arról, hogy mit szabad és mit nem szabad ennem. Az erről szóló általa átadott útmutatót majd egy külön fülre szeretném felrakni a blogra.

A mondás lényege az, hogy az ételek mindenféle betegségeket hordozhatnak, amit el kell kerülni, mert a szervezetem védelmi rendszere le van gyengülve és nem tud védekezni ellenük. A legfontosabb ellenfél itt a gomba, mert az szokott alattomosan ételen keresztól bejutni a szervezetbe, valamint persze a baktériumok.

Mondások:
  • Főtt, sült ételek: Alapvetően szabad, de fontos, hogy főzés után már semmi se kerüljön bele vagy rá. Minden étel csak frissen fogyasztható 1-2 nap után nem ehetem meg.
  • Magvak: Nem szabad magvakat és magvakat tartalmazó ételeket ennem. A magvakban gyakran bújnak meg gombák és még a sütési folyamat során sem forrósodnak át annyira a magvak, hogy elhalnának a benne lévő gombák. Ezért minden magvakat tartalmazó étel tilos, pl:
    • Mákos rétes (hüpp-hüpp, ez a kedvencem)
    • Mézes-mandulás reggeliző keksz (ezt is szeretem)
    • Mákos, diós sütik (pl. bejgli)
  • Méz: A mézet a méhek gyűjtik és utána már nincs hőkezelve. Nem lehet tudni mit hordoz magában. Sajnos ez is tiltva van, pedig csak ezzel finom igazán a tea.
  • Zöldségek: Igen, ez is tilos. Minden friss zöldség. Nem lehet elég jól megmosni! - Nekem személy szerint ez nagyon fáj.
  • Gyümölcsök: Csak olyat, amit fogyasztás előtt meghámozol (pl. banán, mandarin, narancs).
  • Aszalt gyümölcsök: Tilos
  • Felvágottak: Előre csomagolt és hőkezelésen átesett sonka és párizsifélék. Téliszalámi, kolbászok nem, mert ezeket nem hőkezelik.
  • Bármilyen bolti termék: Csak akkor, ha hőkezelésen átesett, ezt ellenőrizni kell a dobozon. Tipikusan a bioételek nem ilyenek.
Na és ebből mi következik?
Hát az, hogy az eddigi étrendem nagy része nem volt konform. Pl. a reggelire elfogyasztott szendvicsemben nem lehetett volna téliszalámi és zöldség. Magyarul zsemlét ehettem volna vajjal. Szép kis étrendnek nézünk elébe...

Ezután Csirkével még társasoztunk, meg aludtam is egyet (mivel reggel olyan korán kezdődött a nap) Aztán megjött a vérem. Kaptam megint két adag vért, most már nagyon erős Mókus lettem.

Délután elmentünk sétálni. De most nem csak úgy, hanem célzatosan. Megnéztük a Tűzmadár alapítvány által nyújtott lehetőségeket. Ők itt laknak a kórház 1-es épületében, nem messze a főbejárattól. Rengeteg programot szerveznek és a belépés ingyenes. Én azzal a céllal érkeztem, hogy valami mozgás-lehetőséget keresek, mert a kórházi körülmények nagyon korlátoznak, bezárnak és leépítenek. Persze mint korábban láttuk, nem mindig van lehetőségem mozogni, de majd meglátjuk.
Elsőre a csikung és a gyógytorna tűnik vonzónak. A csikunggal két gond lehet: az egyik, hogy ütközik a hétfői nagyvizittel az időpont, arra meg itt nagyon háklisak, másrészt pedig az egy csoportos foglalkozás és talán nem okos gondolat együtt tornázni pl. valakivel a krónikus fertőző betegek osztályáról :-)
A gyógytorna talán jobb, az egyszemélyes, és ha jól kitaláljuk a gyógytornásszal a programot, akkor jó lenne átmozgatásra. Ő ott biztosan jobban figyelembe tudja venni az adottságaimat (pl. a bal kezem mozgását korlátozó kanült), meg talán azt is meg lehet vele beszélni, hogy csak akkor jövök, ha nekem is jó (nem vagyok szétesve) és ő sem beteg. Vele jövő szerdán beszélek.
Továbbá érdekelne még majd az MBSR is az alapítvány programjai közül. De tényleg rengeteg van nekik, majd ha rendszeresen járok arra, biztos megértem mi mire való és mi lehet még érdekes.

Délután jött Balázs és GyaTi a Telekomból, jól elbeszélgettünk a projektről, az emberekről a szervezés nehézségeiről. Beszélgetünk a stresszről, a "leszarom"-tablettáról és a munka mellett persze a családról is. Jó volt, gyertek máskor is!

Nem sokkal később jött Törös Gabi. Egyrészt hozott Zsuzsától sóskát tükörtojással - nyamm,  finom vacsi volt. Majd játszottunk Tantrixot, ez egy egyéni és társasjáték amit most hozott. Nagyon érdekes és erősen kell használni az agyat hozzá. Utána pedig beszélgettünk egyet, jobban megértettem, hogy mit is csinál most, hova tart, mik a céljai, lehetőségei és küzdelmei a GE-n belül. Jó volt beszélgetni, gyere még máskor is.

Ezután már elég későre járt, így hamar szunya lett a dologból. Szép hosszú, kerek napom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése