Oldalak

2012. november 27., kedd

Pici falatonként rágcsál az unalom

2012-11-27 Kedd

Mára nem csak a nap sütött ki és zavarta el a kilencedik kerület félhomályát. Merthogy az is megtörtént és felettébb jól tette. Hanem szép lassan a kezelésem nyomai is eltűnőben vannak a vérképemből és az életemből. Persze vérképet magam még nem tudok olvasni, ahhoz kell egy doktornő meg az általa is igénybe vett apparátus, akik meggyőzően tudják azt állítani, hogy már nincs metotrexát a bőröm alatt. De jobban is éreztem magam. Már nem úgy jön ki belőlem a végtermék, mint sörétes puskából az ólom, hanem szép feldolgozott gesztenyepüré formájában távozik. (Elnézést kérek az olvasóktól, amennyibe finnyás ízlésüket sértené ezen részletek naturális közlése) A fejemben már nem zsonganak a darazsak, bár azért nem ma fogom megnyerni a matematikai diákolimpiát sem, mert agyamnak egy órányi nyüsztetése után akkorát kellett aludnom, hogy csak na. Rászántam ugyanis magam, és utána néztem annak, hogyan változnak a banki tranzakciós díjak januártól.
Nade! mielőtt még letérnék az eltervezett útról és a banki összehasonlításom pikáns részleteit boncolgatnám, inkább visszatérek az eredeti helyzetleíráshoz. Ezek szerint alig a méreg beadását követő harmadik napra már nem látnak mérget bennem a vérképelemzők és én is majdnem embernek érzem magam. Azért csak majdnem amiért Pinokkió sem volt ember igazán, míg azzá nem változtatták. Kicsit úgy érzem, mintha az ízületeim nem is az enyémek volnának, csak szükségmegoldásként szerelte volna az égi bábos a helyükre őket. Nem tudom mi történik velük. Az izmaim még köszönik jól vannak, mert naponta 4 kört sétálok, és azt szeretik. De az ízületek másképp látják a dolgot. Olyan érzés őket használni, mint amikor kezd kifogyni a motorból az olaj és egyre jobban csörög-zörög és bűzlik az autó. Köszönöm igen, volt szerencsém kipróbálni, amikor még egyszer a múltban a rettenthetetlen Daihatsu (kinek a neve Világjáró) egyszer meghibásodott. Szóval kicsit nehézkesek, kicsit fájnak, de azért megy a zekér. Zekér. Igen zekér, ilyen ínséges időkben spórolunk a bitekkel és a kedves olvasóra bízzuk a megfejtést. Úgyis sokan szeretik a rejtvényeket.
Szóval jó vagyok csak az a fene hasfájás ne volna. Na, az simán ráver az ízületeimre. No nem mintha örülnék, hogy püfölik az ízületeimet. Fáj a hasam reggel, fáj este. Remélem megnyugszik lassan, most hogy már a nagytiszteletű labor is megizente, hogy nincs több méreg bennem.
Most hogy jól kipanaszkodtam magam jöjjön egy kis rejtvény. De ez már igazi. Tessék-lássék ez itt egy olyan kódolási, titkosítási metódus, amit már Caesar is használt a maga idejében a küldöncök néha így vitték az üzeneteket. Most olvastam egy könyvet, mely a Kódkönyv címet viseli és a rejtjelezők és a rejtjelfejtők évezredes harcát mutatja be, valóságos felnőtt mese ez. Hogyan kellett egyre erősebb és erősebb kódolási megoldásokat választani, hogy elrejtsük mondandónkat az avatatlan szemek elől. Tehát a titkos üzenet:
CBMU, CFOEATJ, AFUJ
(Megfejtés a blogbejegyzés alján olvasható. Annyit segítek, hogy minden betű helyett egy másikat használtam egy egyszerű szabály szerint. Próbáld meg megfejteni, mielőtt tovább mész!)

Na, de visszatérve a bloghoz és a jelenhez. Hogy hogy vagyok? Kösz, jól vagyok. Mi történt ma? Semmi. Kaptam még lúgos vizet, nehogy elsavasodjak a szerektől. Elméletileg holnap már nem lesz rá szükség. És a vesevédő (Kalcium-furoxán, vagy valami hasonlóan szép nevű dolog) is ma járt nekem utoljára, így holnaptól nem kapok semmit infúziósan. Na mi következik ebből? Tudom, hogy már rá is jöttetek! Az, hogy holnap megint mindent meg fogok tenni azért, hogy hazaengedjenek egy-két napra. Persze nem élem bele maga túlzottan, mert jobb a kellemes meglepetés, mint a kegyetlen pofára esés.

Közben meg persze egész nap unatkozok. Már beleuntam a film- és sorozatnézésbe is, mert mostanában azokat fogyasztottam kilószámra. Most egy kis szakirodalommal meg egy regénnyel kárpótolom magam, ezeket olvasgatom. Különben is jobb a szemnek a papírról való olvasás! Közben sokat alszom, mert a testem, szemem kívánja a nyugalmat.
Szóval lehet hogy holnap már nem alszom itt, de ki tudja? Meglátjuk.
Mesi bejelentkezett holnap délelőttre, így legalább lesz beszélgetőtárs. Ja és tényleg, meg ne feledkezzek róla, ott volt tegnap Mama, hozott nekem ennivalót és jókat beszélgettünk.

Még egy apróság. Ma azzal töltöttem a kevés józan és gondolkodó időmet, hogy megnézzem hogyan alakulnak a banki költségeink a jövő évtől. A tranzakciós adó miatt ugyanis nagyobb ugrás várható.Általános szabályok nincsenek, mindenkinek magának kell utánanéznie, hogyan alakulnak a díjak az ő számlacsomagjában.




A megoldás:
BALU, BENDZSI, ZETI
A cézár-kód minden betűt az ABC-ben valahány karakterrel eltolt párjával helyettesít. Itt minden betűt az eggyel után következővel helyettesítettem (pl. A=>B), kivéve a Z-t, amit A-val helyettesítettem. A zavarok elkerülése végett angol ábécét használtam, mert a magyarban vannak több betűs hangok is.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Attila
    "Minden betű helyett egy másikat használtam egy egyszerű szabály szerint".Ennek a mondatnak a segitsegevel egyszeru volt rajonni a megoldasra na de a feltett problema hibajara is. Tortent ugyanis hogy pentektol hetfoig osztottam, szoroztam, kivontam, osszeadtam egy problemam kibogozasa miatt amit legyoztem meghozza ugy hogy ejjel felebredtem es tudtam az eredmenyt igy benne voltam mar a fejtoresben , ez eppen jokor jott. Szoval:Balu = CBMV Neked pedig DFDRVRDFDS

    FNFTF

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látom könnyű hibázni ebben a Cézár kódban, mert te is hibáztál Anyuka. Egyrészt kétféle kódolást használtál a két szóban (az egyik 1-es, a másik -1-es eltolású). Másrészt szerintem az első helyesen DFDRYRDFDS!

      LHJNQ INQQY?

      Törlés
  2. Hat persze hogy ketfele kodolas volt, erre kellett rajonni, na meg kiolvasni is .DFDRVRDFDS nagyon helyes, viszont a LHJNQ INQQY? inkabb LHJNQ INRRV? ugyanis igy szol az abc vege P,Q,R,S,T,U,V,Z,X,Y. A feltett kerdesre a valaszom : EFD.9.

    VálaszTörlés