Oldalak

2012. december 13., csütörtök

Alternatívák márpedig nincsenek!

Tegnap este volt egy rendezvény itt a másfél emeleten. Már korábban is kacsintgattam a Limfóma-Mielóma klub felé, mert érdekes előadások szoktak lenni, de nem tudok mindegyiken részt venni, mert vagy nem vagyok itt, vagy nem vagyok olyan állapotban. Most pont egy felgyógyulási szakaszom közepére esett a tegnapi klubdélután. A helyszín pedig az itteni  másfél emelet volt, ami kellően közel esett, hát elmentem.
A témát az alternatív gyógymódok adták a rákgyógyításban. Dr. Bíró Krisztina adott elő, aki az onkológiai intézet gyakorló főorvosa. Nagyon pörgős, gyors volt az előadás, nekem így tetszett, de ahogy láttam a klub átlagéletkora meghaladja a 70 évet, és nekik érezhetően túl gyors volt a dolog, mert rengeteg mindenbe kérdezte bele a végén, amit menet közben már tisztázott az előadó. Remélem majd elérhető lesz a prezi valamikor, de addig is összefoglalásul néhány mondás:
  • Vannak tiltott, tűrt és támogatott gyógyszerek, gyógynövények
  • Támogatott az, amire hajtottak végre nagy esetszámú (ezer feletti), randomizált, placebo-kontrollált tesztet, ami szignifikáns pozitív különbséget mutatott ki
  • A mai magyarországi rákellenes gyógyszerek (Culevit, Avemar, Vargha-gomba, Deutériumszegény víz, stb.) egyike sem esett még át ilyen teszten és egy kivételével (Avemar) a doktornő nem látta még használatukat az országon kívül. Ez nem azt jelenti, hogy nem jók, csak nem ismerjük a pontos hatásukat. A Vargha gombár külön kiemelte a doktornő, hogy azzal neki személyesen rossz tapasztalatai vannak (májkárosodás). Érdekes az is, hogy ezen gyógyszerek hosszú évek alatt sem tudták átlépni az országhatárt, pedig ha tényleg olyan forradalmi áttörést jelentenének, akkor ez minden bizonnyal megtörtént volna.
  • Az egyetlen bizonyítottan hatásos gyógyszer a mozgás. Minél többet kell mozogni. (Szerencsére ebben jól állok)
  • A C-vitamin kúra kemoterápiás kezeléssel párhuzamosan ellenjavallt.
  • Jó állapotú felnőtt embernek nincs szüksége multivitaminra. (Kivéve idős korban a D vitamint a csontok állapotának megőrzése érdekében)
  • A Béres-csepp javttja az emésztést, a beteg könnyebben állítja helyre a súlyát, ezért nagyon legyengült szervezetnek (mozgás mellett) javallott. Bizonyított rákellenes hatása nincs
A fentieken túl felsorolt még vagy 50 gyógyszert és hatóanyagot és megmondta, melyik miért problémás. Pozitív hatású is akadt, de azok csak bizonyos típusú részproblémákban hatásosak. Megemlítette a Máriatövist is, Papa nagy örömére. A barackmagot viszont nem javasolta (cián).

Hát dióhéjban ennyit. Ez persze az előadásnak egy kivonata, és természetesen szűrt abból a szempontból, ami számomra érdekes volt. Az előadást egy-egy "bocsánatkéréssel" kezdte és fejezte be, amelyben elnézést kért, hogy ő maga is betegségeket kezel betegek helyett. Ez nem mellesleg az én régi vesszőparipám és jó volt egy orvostól visszahallani.
Ezeken kívül nem sok egetverő újdonság történt. Napról napra jobban vagyok. Tegnap már újra tudtam szörfözni a neten, ami nagy szó, mert egy hétig csak néztem ki a buksi fejemből.
Szorítsatok, mert egy hetem van felgyógyulni karácsony előtt!

Ja, még egy újdonság. Január 7 hétfőre behívtak Tatabányára a leszázalékoló bizottság elé. Ennek oka az, hogy január 17-én annuálok, akkor lesz egy éve, hogy az inaktívak táborát erősítem. Van egy olyan szabály, hogy beteg nem lehet egy éven túl betegszabin, utána kérvényezni kell a leszázalékolását. Ezt a kérvényezést a közelmúltban megejtettük, erre válaszul érkezett a "behívó". Állítólag leukémiások esetében kvázi "sima ügy", papírgyártás az egész. Amiért mégis most gondot okoz, hogy én közben beltagja vagyok egy Bt-nek, és egy leszázalékolt ember nem lehet jogviszonyban, ezért át kell konfiguráljuk a céget. Én nem lehetek beltag, de jó lenne ha a cég EVÁs maradna, de a tulajdonosi szerkezet változása esetén kiesik az EVA-körből. Szóval most keressük a legjobb megoldást. Na hát még ezt is el kell majd intéznem, hogy egy kicsit jobban leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése