Oldalak

2018. október 4., csütörtök

Coach

Voltam ma egy coachnál. Valahogy az élet úgy hozta, hogy kaptam egy ingyenes lehetőséget, hogy 5 alkalomban beszélgethessek egy tapasztalt coach-al, aki talán segíthet megtalálni a helyes utat. A coach és a pszichoterapeuta közötti alapvető különbség az elmondása szerint az, hogy a coach egy elérendő célhoz vezető úton követ téged végig és átbeszéli veled, hogy mi vezet oda. A pszichológus meg a gyermekkort, a múltat, a mai szituációhoz vezető okokat elemzi és azokban keres mintázatokat. Az első alkalom kicsit felemásra sikeredett, mert természetesen tele vagyok azokkal az érzésekkel és gondolatokkal, amik a mai állapotomhoz vezettek, ezért ma még inkább a múltról beszélgettünk, mint a jövőről.
Az egyik fontos előrehaladás azonban az, hogy megfogalmaztam azt a célt, amit szeretnék: szeretnék egy olyan boldog és harmonikus kapcsolatban élni és megöregedni, amelyikben szeretjük egymást a párommal, jól érezzük magunkat együtt, boldogságot okoz a másik érintése és ebben a kapcsolatban nevelgetjük a gyermekeinket.
A cél megfogalmazása azért is fontos, mert a coach a cél felé terel, erősíti benned a kívánt célt, és rávilágít, hogy felismerd, miket kell még tegyél, hogy azt elérd.
Másik fontos tanulság az volt, hogy bár jó, hogy mindenkivel beszélgetek arról, hogy milyen érzések is vannak bennem, de mivel a szerelem és szerelmi válság, egy olyan téma, amiről mindenkinek van véleménye (mint a foci), sokan sokfélét gondolnak és én ebben a zaklatott lelkiállapotban túl könnyen hajlok ide-oda. Ahelyett, hogy egy kicsit magammal foglalkoznék, egészen pontosan azzal, hogy mi az utam, hogyan akarom én elérni a célom és ez alapján találnám ki a saját megközelítésemet.
A harmadik, hogy bár nem Ildikó jövőjével kéne foglalkozzak, hanem a magaméval, de ha már meg akarom ítélni, hogy mi várható és fel akarok készülni rá, akkor ne másodkézből vegyem a véleményeket, hanem direktben hívjam fel és kérdezzem meg, mit is akar.
Negyedikként megfogalmaztam, hogy mivel is akarok a közeljövőben foglalkozni:
- Kialakítani a fiúkkal az együttműködés rendjét, avagy hogyan élünk Ildikó nélkül. Nagyobb figyelem kell a tanulásra, hamarosan felvételik következnek.
- Kettőn áll a vásár: Nem csak Ildikó a hibás, nekem is fejlődnöm kell. Azonosítani a fejlődés útját. Ne függjek mástól, ne támaszkodjak a másikra. Mi kell ahhoz, hogy önállóan is boldog, kerek személyiség legyek?
- Meg persze a legfontosabb, hogy a saját utamra koncentráljak és ne Csirke életét akarjam megszervezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése