Oldalak

2012. október 3., szerda

Csoki

2012-10-03 Szerda

Arra gondoltam, hogy miután Papa elment haza, nekiülök azonnal és blogot írok. Csakhogy a blogíráshoz először látni akartam a vérképemet, hogy lássam merre mennek a sejtek. A vérképet számítógépen tárolják, ki kell nyomtatni, ahhoz hogy én is láthassam és eltegyem magamnak.
A nyomtatásnak viszont "ára" van. Az egyik nővér többször is utalt arra, hogy minden könnyebben menne, ha adnék neki egy szelet csokit a vérképemért. Ez engem nagyon dühít. Az elvárt paraszolvencia dühít.
Ha nincs elvárás, de én szabad akaratomból úgy döntök, hogy ezt az orvost/nővért "megjutalmazom", az szerintem egy más dolog. Viszont amikor többször egymás után ráutal, hogy mit vár tőlem, az nagyon zavar. És ezzel a nővérrel ez nem az első eset...
Nem tudom honnan van ez az érzés, de ilyenkor minden szimpátiámat, amit az illető felé éreztem, azonnal elveszítem és átveszi a helyét egy mélységes közöny és megvetés.
Szerencsére a nővérek többsége tiszta, gerinces és nem csinál ilyet. Nem tudom, hogy mennyivel több "csokit" tud ez a bizonyos nővér ezzel a magatartással kicsikarni, remélem egyszer valaki a fejére koppint, hogy ez rossz irány az egészségügyben.
Nem akarok politikai szólamokba kezdeni, de azt ahol a magyar egészségügy ebben a témában tart, mi tartjuk fenn. Az orvosok azért nem kapnak normális fizetést, mert majd úgyis kiegészítik a "mellékesből". Ezek után rá is szorulnak a mellékesre. Kérlek gondoljátok meg, hogy érdemes-e bárkinek fizetni azért, mert a munkáját végzi, amiért fizetést kap!

Most, hogy kipuffogtam magam, jöjjön a lényeg. Felhívtam a donorkereső doktornőt. Sajnos vele közvetlenül nem tudtam beszélni, de az adminisztrátor megosztott némi információt.
A donorjelöltem német. Ez azt jelenti, hogy új, mert az eredeti ötben nem volt német.
Tényleg 11 / 12-es egyezőségű az immunrendszerünk, az eltérés az HLA-A antigénben található.
A kórház már megkapta a donortól levett mintát, a részletes elemzés folyamatban van (ezt mondta az orvosom is).
Nem biztos, hogy nekem értenem kell, hogy a HLA-A-beli eltérés mit jelent rám nézve. Kicsit utánaolvastam a neten a témának és ugyan próbálnak statisztikai alapon finomítani a donoregyezőség-vizsgálatokon, de túl sok befolyásoló faktor van (és a faktoroknak túl sok valid kombinációja) és ezért a kapott eredmények még nem elég megbízhatóak. Magyarul ők is csak tippelnek, hogy egy adott eltérés milyen hatással lehet a transzplantáció sikerességére.

Végére hagytam a jó híreket. Mindhárom sejttípus emelkedett tegnapról mára. A vérlemezkék még kicsit alacsonyak de remélem péntekig összeszedik magukat. Remélem pénteken hazamehetek.
A másik, hogy kaptam végre hasfogót, és az némi normaflórával kiegészítve megállította a hasmenésemet. Persze ezt még le kell kopogni, és még kell egy-két nap, hogy el is higgyem, de talán végére jutottam ennek az egyhetes rötyire-rohangálós időszaknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése