Oldalak

2012. május 28., hétfő

Lázas pünkösd

2012-05-28 Hétfő

Pünkösd hétfőt én is szépen megünnepeltem. Az eddigi torokfájás mellé most felsorakozott a láz is.
Igazából már tegnap este elkezdődött, akkor még csak hőemelkedéssel. Nem volt egy élvezetes dolog, teljesen kiüti az embert már a 37,5 fok is, de ameddig nincs láz, nem avatkoznak közbe.
Ma délelőtt aztán folytatódott a hőemelkedés, majd 11 óra felé átcsapott lázba. 38,9 fok volt a legmagasabb amit mértem. Ekkor már eléggé magatehetetlen feküdtem az ágyamban és vártam, hogy mikor lesz már vége. Majd amikor elértük a lázat, kaptam végre lázcsillapítót és antibit is.
Elsőre alulbecsülték a szükséges lázcsillapító mennyiségét, mert ugyan lenyomta a lázat hőemelkedés szintjére, de olyan hidegrázásom lett tőle, hogy ihaj. Megtáncoltattam az ágyat is, annyira remegtem, reszkettem.
Elég utálatos dolog a hidegrázás, olyan erővel rángatnak az izmaim, hogy az már fájt. Gyorsan bebújtam két takaró alá és halk fogrecsegés közepette vártam, hogy átmelegedjen a testem. Vissza is melegedtem, egészen 38,8-ig.
ŰA hidegrázás után kaptam még egy lázcsillapítót. Ez már igazán szépen hatott, szép lassan végleg lehozta a normális tartományba a hőmérsékletemet. Mondanom se kell, közben erősen megizzadtam, ami a láz elmúlása után egy alapos fürdéssel oldottam meg.

Összességében estére tehát rendeződött a helyzetem, most jól vagyok. Estefele érkezett még egy trombocita is és most éjjel még két zacskó vér, ami most még csepeg. A vérképem kriminális. Mind a három fő érték (fehérvérsejt, vörösvérsejt, vérlemezke) kritikus szintre süllyedt. Lassan már olyan számértékeket vesznek fel, ahonnan lényegében már nincs hova esni. Egyelőre nem bízok a közeli emelkedésben, itt olyan mennyiségű mérget kaptam, hogy biztosan jó pár napot vesz igénybe, amíg helyrejövök.

Szóval a mai nap nem volt éppen könnyű, de már túl vagyok rajta. Úgy volt, hogy esetleg Csirke és a kölykök meglátogatnak a nap folyamán, de végül arra jutottunk Csirkével, hogy ki sem tudok kelni az ágyból, semmi értelme, hogy meglátogassanak. Aztán végül fel sem jöttek Pestre.

A torokfájásom egy picit enyhült a tegnap óta. Két napja mindent csak előmelegített formában fogyasztok, még a vizet is megmelegítem. Közben megtanultam fekve gargarizálni a Caphosol sóoldattal. Ez tényleg szépen megnyugtatta azokat a helyeket, amikhez hozzáfér. Sajnos a gargarizálás során a torok alsóbb részeit nem mossa az ember, ezért most oda költözött a torokfájásom.

Most látom, hogy szerencsére már a végéhez közeledik a második zacskó vér is. Még kapok egy antibiotikumot (az csak egy injekciós tűnyi anyag, közvetlen a vérbe) és mehetek aludni.

2 megjegyzés:

  1. Ajánlom neked a következő utazást www.webwandern.ch . Hagyd el a kórtermet és vándoroljál olyan helyeken az Alpokban ahol még nem voltál. Ott vándorolj ahol éppen kedved támad, vidd előre-hátra a piros vonalat és hidd el, hogy még valamikor eljutsz oda is mert még a vonat is ott szaladgál.Jó szorakozást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anyuka,

      köszönöm szépen a linket. Megnéztem és tényleg csodálatos helyeket lehet így bejárni. Csak az a gond, hogy az embernek nincs 100 és 100 órája, hogy végignézze ezeket a csodálatos helyeket.
      Azért egy fél órát rászántam és jártam nagyon szép helyeken, ahol már vonat ugyan nem szaladgál, de látszik, hogy a neki kiépített alagúton és sziklaperemen megy végig a kiránduló útvonal.
      Tényleg csodálatos, még csodásabb lehet élőben.

      Törlés